duminică, mai 25, 2008

Firefox wins. Linux pe 2. Vista doar 3.

Firefox este pe departe cel mai bun browser la ora actuală. Nu o zic doar eu, au mai zis-o multi altii înaintea mea. Firefox are multe atuuri peste IE, de la securitatea crescută, timpul mai rapid de rezolvare a problemelor (nu există soft perfect, nu?) la respectarea standardelor W3C (apropo de asta - designul web este o activitate complicată inutil de lipsurile din Internet Explorer) si în final la multitudinea de Add-Onuri si extensii pe care le suportă.

Recent am pus un counter pe blog-ul meu, care pe lângă număratul vizitatorilor îmi spune si ce browser folosesc si ce sistem de operare au. Lista este în imaginea din dreapta.

E drept că eu "mă învârt" într-un mediu în care schimnările din IT sunt urmărite si se reactionează de obicei la ele, dar diferenta mare dintre Firefox si IE mă face să fiu optimist. Salut cu această ocazie si cei trei utilizatori de Konqueror :P

Un alt clasament care mă bucură este cel al sistemelor de operare din imaginea 2:
Mi-e clar că si de data asta rezultatele nu pot fi valide la nivel global. Practic din cei 202 de utilizatori de Linux care intră pe blogul meu, vreo 20 sunt prieteni de-ai mei. Dar nu toti prietenii mei au Linux (unii au Mac, Altii au rămas la Windows din diverse motive) iar pe blog-ul meu intră oameni care n-au treabă cu IT-ul, cu Linuxul sau pe care nici nu-i cunosc.
Asa ca mă bucură în principal pozitia a 2-a pe care Linux o are în clasamentul ăsta, peste Widows Vista (WinNT6.0 e Vista). Sigur, diferenta dintre WinXP si Linux e încă foarte mare, dar cum XP va fi omorât de tătuca Gates cât mai curând si cum Vista a fost un esec groaznic cred că e potential de crestere. În plus, acum un an sunt convins că Linux era undeva între Windows98 si Mac OS (ăla fără X).
Apropo: cine naiba mai foloseste Windows 98?!

Niciun comentariu: