luni, august 25, 2008

Ferien!

Nu stiu de ce, când m-am gândit la postul ăsta despre vacantă, mi-a venit în minte cuvântul german ferien. Poate din cauza numărului mare de nemti care călătoresc peste tot, din Mallorca la Budapesta, din România în SUA.
O amică din Germania îmi povestea la un moment dat că deja nu mai suportă - peste tot pe unde merge, când dă peste turisti, sigur câtiva din ei sunt nemti. (apropo de asta, când am fost astă iarnă la Bâlea - în creierul muntilor - , în timpul săptămânii din cei aproximativ 20 turisti din toată statiunea vreo 5 erau nemti).

Ca si nemtilor călătoriile, mie îmi place vacanta. Îmi place si să merg peste tot, dar si să stau să frec menta - cu filme, seriale, jocuri pe calculator, sau orice îti poate omorî timpul mai bine. Spre deosebire de concediu - care ar asociată o doză de insuficientă chiar poate una de stress (în perspectiva ideii că trebuie să ne distrăm / relaxăm în concediu că apoi începe iar munca), vacanta oferă o perspectivă a deconectării totale până în granitele plictiselii (si uneori si peste).
Asa că celor care mai au tendinta să mă compătimească pentru jobul meu prost plătit, nu pot decât să le zic: da bă, da' eu am vacantă!

Niciun comentariu: