joi, noiembrie 13, 2008

Mirajul pret - cantitate

Una din metodele principale de marketing a companiilor de peste tot este sa facă anumite reduceri de pret odată cu cresterea cantitătii cumpărate.
Dacă în cazul relatiilor B2B (business - to - business) conceptul e atât logic cât si productiv (eficient), în cazul relatiei dintre companii si consumatorii privati, lucrurile nu stau tot timpul asa.

Eu de exemplu cumpăram mai tot timpul (până recent) sticle de 2 litri sau chiar 2,5 litri de diverse sucuri sau bere, exact din motivul de mai sus: de ce sa platesc 3 lei pe 0,5 l (deci 6 lei / l) când dacă iau 2 litri plătesc 5 lei (deci 2,5 lei / l).
Problema pe care am observat-o însă a fost că o parte din produsele cumpărate ajungeau mai mereu să fie aruncate (rar pot ajunge să termin o sticlă de 2,5l de pepsi / cola înainte să se transforme într-o băutură dulceagă dar fără nici un kick).

Asa că, from now on - cantitatea pentru mine e 1l (3,4 RON / litru e mai bine decat 6 si 1l se bea lejer in 1 - 2 zile). Normal că altfel se pune problema dacă produsul e cumpărat pentru un grup (familie). De fapt - dacă estimati că terminati cantitatea înainte să-si piardă produsul calitătile, go for it! Dacă aveti dubii, probabil veti sfârsi prin a arunca practic o parte din bani, în timp ce veti avea impresia că faceti economie... (support the capitalist society, nu?)

Si de fapt, am si eu o întrebare... cât costă un litru de pepsi / cola? 3,4 RON? 6 RON? Sau 2,5??

Un comentariu:

Anonim spunea...

Hai alta intrebare: De ce in magazine gasesti Cola la 2,5L cu semnul mare (0,5L GRATIS) la 4,5/5 LEI si Cola la 2L in acelasi agazin la 4 Lei? Unde e gratisu'??