duminică, noiembrie 01, 2009

Sibiu

Una din cele mai pozitive aspecte legate de Alba Iulia, este poziţia sa - aproape de centrul ţării, la doar 70 de km de Deva, 100 km de Cluj şi 70 km de Sibiu.

Nu vreau să mă înţelegeţi greşit - m-am îndrăgostit de Alba Iulia undeva pe parcursul acestor 3 ani, de cetate mai ales şi de nişte oameni pe care i-am găsit aici mai liberi ca în alte părţi - dar sunt zile în care simţi că totul e la fel ca ieri, ca alaltăieri, simţi nevoia să faci ceva deosebit, să vezi, să simţi ceva nou.

Atunci pleci.
De exemplu la Sibiu.

De data asta, cu ocazia "Festivalului Internaţional ASTRA", un festival de a cărui existenţă am aflat doar recent, deşi este la ediţia a 10-a, un festival care mi-a lăsat clară ideea că voi fi prezent cu siguranţă la ediţia 11.

Pe lângă asta, Sibiul m-a impresionat (din nou) plăcut - de data asta n-am hoinărit aşa mult prin centrul istoric (doar am atârnat la soare pe o bancă în parc - activitate pe care v-o recomand cu căldură!) pentru că eram cam tot timpul la festival. Ce m-a impresionat în schimb a fost multitudinea de evenimente (teatru, operă, concerte) şi micile comori stradale cum ar fi maşina de clătite (un van foarte oldschool care serveşte clătite foarte bune), ghereta cu boabe de porumb cu arome si - cu un special innovation prize - automatul de lapte; da, foarte serios, în chiar două locaţii nici măcar centrale din Sibiu, automate mari cu loc de sticlă (sau pet) în care bagi banii (2.5RON) şi curge lapte (kind of cool, ha!?).

Una peste alta, o atmosferă de burg foarte plăcută, pe care sper să o văd mai des şi în mai multe locuri ;)

2 comentarii:

Cristina spunea...

In Sibiu am fost pentru prima data acum trei ani si inca de la aceasta prima vizita am ramas placut impresionata. Cladirile vechi impanzite in centrul orasului, oamenii parca mereu ospitalieri, gradinile, atentia deosebita la detaliu, pietonalele, toate acestea ii dau o culoara aparte si fac placuta orice vizita. E genul de oras pe care il cauti si atunci cand vrei sa iti limpezesti gandurile, sa te linistesti sau sa cauti solutii :)dar si genul de oras care nu doarme niciodata atunci cand ai nevoie de diversitate.
Ceea ce nu mi-a placut este ca desi exista numeroase puncte turistice preturile sunt destul de mari ( se aplica mai mult in cazul in care nu mai esti student si esti nevoit sa platesti pretul unui bilet intreg ). De asemenea mi-a fost destul de greu sa gasesc un loc in care sa imi fie satisfacuta in mod acceptabil pofta de mancare buna :)

Pipera spunea...

Si la Deva sunt clatite bune, acolo la Decebal yumm! probelma e ca in Deva nu se intampla atatea lucruri interesante, ma bucur totusi ca il clasezi printre orasele tale apropiate :)