sâmbătă, iunie 13, 2009

La resistance!

Am scris acest post ca un prim articol pentru blogul RYMA.

Spaţiile RYMA @ Play for May 2009

Am auzit recent una din puţinele idei din categoria "pe vremea mea" care mi s-au părut interesante (şi bine formulate): pe scurt, cineva îşi aducea aminte ceva ce-i plăcea foarte mult "pe vremuri" - faptul că studenţii erau boemi şi nu auveau nici un interes pentru comercial, pentru material. Azi, remarca el, valorile fundamentale sunt banii şi faima, comercialul (de cele mai multe ori ieftin şi kitsch).

Eu ştiu totuşi că sunt încă destul de multe nuclee de protest la tot ce înseamnă manelizarea societăţii româneşti, la îndobitocirea prin TV şi media de consum, prin prost gust şi ipocrizie. Un asemenea nucleu e clar în Alba Iulia, concetrat în zona istorică, din întâmplare aproape de universitate - ca să fac legătură cu ce scriam mai sus (dar în mod ciudat evitat de studenţi). Una din ideeile apărute în mediul ăsta - cu ceva timp înainte să ajung eu în Alba - a fost RYMA: o asociaţie care să promoveze arta urbanăşi anti-comercialul, un fel de mişcare de rezistenţă împotriva tarelor societăţii capitalist-barbare de pe la noi.

Sau eu aşa văd lucrurile.

Proiectul în sine a presupus luptă - nu e simplu să fi voluntar, nu e simplu să faci sau să sprijini arta şi sprijinul financiar (deh, e criză) se lasă greu găsit. Dar e un proiect funcţional care deja acumulează ceva experienţă (vezi site-ul playformay) şi începe să meargă copăcel...

Aşa că tune in, şi daţi volumul la maxim!

Niciun comentariu: