sâmbătă, martie 29, 2008

Zamzar the great.

Se face că eram într-o seară la calculator si că mă hotărâsem să mă mai uit peste niste fisiere din epoca windows (am avut si o epocă din aia).
Erau niste fisiere create cu Ms Office 2007, pentru că - si eu ca si altii - am căzut putin în capcana interfetei îmbunătătite a pachetului de programe de la Microsoft fără să tin cont că tipul nou de fisiere e oricum doar compatibil - cu orice altceva - nu.

Hence - the problem, cum s-ar spune, adică iacătă problema. Cum fac eu să deschid fisierele pe Open Office? Si vor spune "cei multi" aha! Ti-am spus noi... compatibilitatea bat-o vina. Pai da, da - dar si Ms Office (altul decât 2007) se uită la docx, sau xlsx sau pptx ca vitelul la poarta nouă, asa că nu mi-era mai bine nici cu de-alde windows.

Am întrebat binînteles în stânga, în dreapta, în sus, în jos (adică figurat vorbind, ca eram repet - si acasă si singur) dar toti care erau online la ora aia nu aveau decât Office XP sau Office 2003.
După câteva minute de panică, mi-am adus aminte de bătrânul Google si cum le stie el pe toate. Si l-am întrebat - "bătrâne, ce mă fac eu acuma că nu pot deschide nici un fisier?" iar el mi-a răspuns pe un ton de albastru si alb ca de obicei "caută-l pe Zamzar cel mare si te va ajuta el".

Astfel, questul meu mi-a arătat că la adresa http://www.zamzar.com salasuieste un adevărat vrăjitor, ce poate transforma, online (fără să instalezi vreun soft - aviz paranoicilor) docx în doc sau odt, sau invers (nu că ai vrea asta) sau exceluri sau power-pointuri în orice format ai nevoie.
And wait... there's more! Stie să convertească si imagini, fisiere video sau audio.

Thank you ZAMZAR the great! You're the shit!

Niciun comentariu: