vineri, octombrie 03, 2008

Mi-au marit salarul!

Azi sunt fericit / Ca salarul mi-au marit!

Asa as putea să cânt de vreo câteva zile încoace, de când, în mărinimia sa pre-electorală, Parlamentul, actionând ca un unitar organ al bunăstării si fericirii poporului (altul evident decât capul), a mărit salariile profesorilor cu 50% .

Problema e, că spre deosebire de colegii mei (cu functii mai mari si deci mai bine plătiti) eu nu mă pot bucura încă de acest eveniment - desi, după cum spunea o colegă azi - oricum le aveam mici (salariile). Nu mă pot bucura din motive evidente pentru cineva care are măcar jumătate de creier si cel putin un ochi, cât să poată citi si întelege sumedenia de articole din presă pe tema asta, care au pus pe tapet foarte clar ne asteaptă în următoarea perioadă:

  • Leul ar putea ajunge până la 4-4,5 lei/euro sau mai sus
  • Inflaţia va creşte la niveluri record
  • Deficitul comercial va depăşi 18% (acum este 14%)
  • UE ne va sancţiona pentru că depăşim un deficit de 3%
  • România va rata adoptarea euro în 2014
  • Investitorii ar putea anula proiectele anunţate
  • Dobânzile la creditele externe vor creşte
  • Agenţiile de rating vor califica economia drept vulnerabilă
  • Creditele în lei se vor scumpi
(sursa: Gândul)

La care se adaugă amânarea / anularea investitiilor planificate în învătământ. Banii care ar fi trebuit să meargă în reparatii, în (re)tehnologizări, implementări de sisteme informatice - vor ajunge în buzunarele noastre.
La care se adaugă grevele iminente din sănătate, aria functionarilor publici si altor bugetari, la care se adaugă mărirea burselor studentilor, la care se adaugă... faptul că tot cadoul primit cu două luni înainte de alegeri se va dovedi cam subred pe termen mediu si lung.
După cum a declarat (în cunostiintă de cauză si - mă repet - evident dacă ai făcut măcar o oră de economie în viată) Mugur Isărescu:
Salariile pot fi majorate oricât din punct de vedere nominal. Piaţa însă nu va recunoaşte decât creşterea acoperită de spor de productivitate. Restul se transformă în inflaţie şi depreciere a monedei naţionale, aducând nivelul real al creşterii salariilor acolo unde el are acoperire în producţie şi în productivitate.
(sursa: cotidianul)

In final, doar o intrebare... in ce sa-mi schimb banii imediat dupa ce-i iau? Euro sau dolari? :)

Niciun comentariu: