luni, octombrie 27, 2008

Nastase cel viteaz si comisia juridica

Unul din articolele din Cotidianul - publică o parte din stenograma sedintei Comisiei Juridice a Parlamentului Român, referitoare la Năstase (care va fi încă mult timp liber ca pasărea cerului si curat ca lacrima)...
Pam-pam... (read it and weep).

Pe lângă faptul că Năstase este (încă) sprijinit de o mare parte din alesii nostri (chiar si cei de la PD-L care ar trebui să fie inamicii), se pot distinge încă o serie de concluzii:

- Parlamentarii români sunt miezul. Statul sunt EU devine în România secolului 21 - statul sunt ei. Toti, la unison, indiferent de culoare politică, doctrină (ce o mai fi si aia??) sau avere. Puterea e unul din elementele principale, iar orice încercare de anchetă se loveste de vocea tunătoare, ca de Zeus (a unuia sau altuia) proclamând aceelasi lucru:Atac Politic! (sau pe întelesul nostru: "morţii mă-tii, las' că vine si rândul tău!..."
De exemplu, Dragoş Ujeniuc (PNL) se miră de tupeul procurorilor, că îndrăznesc să ancheteze asemenea oameni de soi: „Dăm o nouă primă de încurajare imposturii, şi suficienţei, şi aroganţei unor organe care vin în contact cu Parlamentul României..."
iar Sorin Dumitrescu (PSD)
îsi simte lovită însăsi puterea:„Noi suntem o instituţie, Parlamentul, noi, Comisia juridică, suntem o instituţie importantă".

O precizare - înteleg că pot exista presiuni politice si că parlamentarii trebuie protejati de asta. Si că dacă esti în lumina reflectoarelor, toată lumea dă în tine cu ce apucă si că nici asta nu e OK. Dar de aici si până la totala lipsă de responsabilizare (nu responsabilitate ci posibilitatea de a fi tras la răspundere pentru actiunile tale) e o cale lungă...

- Concluzia 2: Parlamentarii români sunt urmasii demni ai vechilor conducători. Iată câteva mostre de limbaj de lemn:

în joc nu este soarta unui deputat sau a unui fost ministru, este în mare măsură soarta democraţiei noastre şi felul cum funcţionează instituţiile statului ...


Mă uit la colegul nostru Adrian Năstase şi mă gândesc: un om de valoarea dânsului, şi i-am
spus-o şi în mod particular, ce ar fi putut să facă în aceşti trei ani pe care şi i-a consumat, şi nu mai zic de sănătate si asa mai departe... (asta e tare cu "si asa mai departe :)) )

Domnule prim-ministru, ştiu cât aţi muncit, cunosc rezultatele pe care le-aţi obţinut şi cu ce sacrificii...
(?? parca nu e prim-ministru Năstase, sau?)

Vă spun că sunt foarte încărcat şi o să mă înţelegeţi, am trăit lucrurile astea şi nu atât pentru mine sunt ele dureroase, dar eu merg în fiecare zi acasă şi trebuie să discut cu soţia mea, care se uită la televizor şi a văzut declaraţiile care s-au dat astăzi (???wtf???)

- Concluzia 3: Parlamentarii români ne consideră idioti. Si stiti ce? Mă tem că au dreptate...

Niciun comentariu: